Nova ordenança fiscal de la Llar d' Infants "El Barrufet" de Campdevànol

L' educació és un dret no un negoci

Des de la l’Assemblea Local de la CUP de Campdevànol volem manifestar el nostre rebuig a la decisió presa per l’Ajuntament.

L' educació és la base d'una societat. Per nosaltres la Llar d' Infants i l' escola són un objectiu prioritari. L' educació comença fins i tot abans de néixer.

Des de diverses disciplines es corrobora la importància de les adquisicions i experiències del tres primers anys de vida per al desenvolupament: físic, intel·lectual i emocional. El 1990, amb la LOGSE es reconeix el 0-3 com etapa educativa

Ja fa dies que es sabut a Campdevànol que en el darrer Ple extraordinari celebrat el divendres 17 de juliol, l' equip de govern format per CIU proposava l' aprovació d'una nova ordenança fiscal reguladora de la Llar d' Infants “El Barrufet” de Campdevànol. Aquesta ordenança porta aparellat un estudi de costos que preveu la reducció de l' equip educatiu de la llar d'infants, el qual és un servei públic i de primer ordre. De manera que s' acomiadarà a una educadora i es redueix a la meitat la jornada d' una altra treballadora. L' equip de govern ( amb majoria absoluta) va aprovar-la amb el vot en contra de tota l' oposició (MES, ERC i CUP).

Des del nostre punt de vista, en moments de crisi i quan la gent esperàvem un compromís ferm per part de l’Ajuntament en l’aposta clara per l' educació i les polítiques socials, els arguments donats per aquelles i aquells regidors que diuen representar la voluntat del poble no són vàlids. Aquesta decisió, no només afecta als infants matriculats, a les seves famílies i a l' equip d' educadores en exclusiva; afecta el futur del poble i els que naixeran en el futur que són el planter del poble.

Els motius adduïts per part de l' equip de govern respon a tot un conjunt de criteris:

• L'Ajuntament al·lega dèficit econòmic per poder mantenir el servei.

• Disminució d' inscripcions. S' ha passat d'uns 72 nenes i nens matriculats el 2011 a uns 36 aquest proper curs escolar.

• La demanda de serveis no es la mateixa

• L' Ajuntament té un gruix de serveis a prestar.

És cert que la Generalitat de Catalunya ha retallat severament la partida pressupostària destinada a cobrir aquest servei al llarg dels darrers anys. Ha passat de pagar als municipis 1200€ per plaça a pagar 800. Aquesta reducció de les aportacions ha tingut un impacte directe en la qualitat i l' accessibilitat a un servei que com a Candidatura d' Unitat Popular creiem que hauria de ser universal i gratuït

Des de la CUP entenem que la situació econòmica a la que ha hagut de fer front l' Ajuntament no és fàcil. Ara bé, enfront de la possibilitat de prendre mesures com aquestes creiem que cal una resposta que vagi més enllà del “no hi ha diners” que està sentenciant molts dels serveis públics del nostre país. A més, quina excusa té per retallar en educació un ajuntament que en matèria econòmica diu que es solvent i seriós?

A més a més, la Llar d' Infants “El Barrufet” és un servei que rep elogis per part de les famílies, on valoren per sobre de tot el personal de la llar i el projecte educatiu que porten a terme on s' enfoca l'educació des de metodologies no directives, vivencials i lliures, on les nenes i nens aprenen segons les seves necessitats i experimentacions, amb l'educadora que observa i proposa.

La CUP, com a organització municipalista, entén que els ajuntaments són la màxima representació del poble, i no d’una determinada opció de govern. Per aquest motiu volem manifestar el següent:

• Demanem més responsabilitat política a l' actual equip de govern.

• No compartiem, en absolut, les formes amb què ha actuat el govern municipal. Creiem que ha actuat de manera dràstica i unilateral. Aquesta manera de fer es contradiu amb la voluntat de diàleg per un procés participatiu de què ha fet gala l' alcalde i les seves regidores i regidors.

• Considerem que pot ser hauria estat més apropiat mantenir-ho tot com estava i replantejar-nos al problema de cara al curs vinent des de principis d'any amb un procés participatiu amb totes les parts implicades ( educadores, regidors, AMPA, famílies,...) amb fases d'informació, de debat, d' aportacions i de diàleg. Vetllant per la qualitat i la transparència del procés. I és que un procés participatiu ha de promoure la implicació dels diferents actors socials que puguin tenir opinió sobre el tema.

• No estem d' acord amb una ordenança que porta com a conseqüència la pujada de taxes a les famílies, l' acomiadament d'una educadora i mitja, el possible augment de ràtios,...

• Per nosaltres la Llar d' Infants és un servei essencial que s'ha d' oferir per als infants i les famílies. Cal vetllar per oferir aquest servei públic i de qualitat. I recordar que com a tot servei públic no genera cap benefici econòmic.

• Pressupostos participatius on no sigui el govern qui decideixi unilateralment en què cal invertir i en què no.

• Proposem la constitució d'una comissió de la Llar d' Infants oberta a la participació de tots els grups polítics, educadores, mares i pares i ciutadans per seguir fent aportacions i decidir el millor per l' educació dels infants de Campdevànol.

• En conseqüència, subscribim totes les aoportacions realitzades per els altres equips de l' opocició (MES i ERC). I és que estaríem disposats a renunciar a la pujada de les indemnitzacions per als regidors que va aprovar l'Equip de Govern en el passat Ple per aportar més diners a la Llar d'Infants

• Demanem més responsabilitat política a l' actual equip de govern.